Actualitate
Licitație pentru parcarea din fața blocului, subiect de scandal sau o idee bună?

Primăria Craiova a lansat în dezbatere publică proiectul pentru stabilirea taxelor și impozitelor locale din 2020. Timp de o lună, craiovenii vor putea face “propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare”, se arată pe site-ul municipalității, urmând ca în luna septembrie să fie votat în ședință ordinară. În proiect se dispune creșterea taxelor și impozitelor locale, începând cu anul 2020, cu 4,6%, reprezentând rata inflației. De asemenea, în proiectul instituției, găsim și cuantumul taxei pentru valoarea de reședință, care este stabilit în funcție de zonă.

Astfel, pentru cei care au reședința în Zona 0 a orașului, taxa va fi de 150 lei/an, pentru cei care locuiesc în Zona 1, taxa va fi de 120 lei/an, iar pentru cei din Zona 2 la 100 de lei/an.  „Taxa pentru parcarea de reședință cu plată, pe domeniul public al municipiului, pentru utilizatorii locurilor de parcare atribuite prin repartizare directă, conform art.52 din HCL 73/2019, se stabilește la: Zona 0 – 150 lei/an Zona 1 – 120 lei/an Zona 2 – 100 lei/an Taxa pentru parcarea de reședință cu plată, pe domeniul public al municipiului, pentru utilizatorii locurilor de parcare atribuite prin procedura competițională prevăzută la art.53 din HCL 73/2019 va fi stabilită la nivelul rezultat în urma licitației locului de parcare, având ca preț de pornire nivelul taxei stabilite la punctul 1. (3) Taxa se plăteşte anticipat în conformitate cu procedura aprobată prin HCL 31/2017 cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în proiectul municipalității. “Îmi place. Oricând.  Nu ne mai certăm. Sunt unii care te și amenință, ba că îți zgârie mașina, ba că îi taie roțile, cauciucurile și e un lucru bun pentru primărie, e o inițiativă  bună. Eu sunt de cel puțin 30 de ani locatar aici și dacă găsesc parcată sunt obligat să parchez în stradă afară, unde găsesc loc”, a declarat un șofer mulțumit de inițiativa municipalității. “N-am loc de parcare, cum se zice, stau, cobor pe aici, pe Rocadă ori în partea aia, oriunde găsesc, aș plăti banii ăștia dacă aș avea un loc al meu de parcare care să știu și eu, cum e la București”, competează un locatar. În  HCL nr. 73/2019, aprobată în luna februarie a acestui an, se arată cum se va proceda cu parcările din spatele blocurilor. Astfel, dacă locurile sunt suficiente, acestea se vor acorda în ordinea depunerii cererilor, iar dacă sunt insuficiente, se va trece la procedura licitației publice. La polul opus se află craiovenii care se opun proiectului primăriei. Oamenii susțin că prețurile sunt prea mari, iar locurile de parcare, prea puține. “Prima dată facem locuri de parcare după care putem să punem o taxă, dar în România prima dată sunt taxele și apoi se face ceva pentru populație”, spune un șofer nemulțumit. “Cred eu că discuții totuși o să fie ținând cont că parcările tot insuficiente vor rămâne.  Ar trebui să plătesc, sigur, că ești constrâns de situație, nu o să ai unde să îți parchezi mașina pur și simplu. Dacă se vor găsi destui adepți pentru problema asta se va ocupa totul plătit și tu vei sta pe zone din care ți se va ridica mașina”, a declarat alt craiovean nemulțumit.

La ce ora se bea ceaiul de la ora 5?
Declaraţia zilei

"Este o dată pe care clubul a avansat-o, este dorința lor. Să nu uităm că au mai fost date, și cu 29, și cu 24, și cu 25, dar nu sunt o certitudine" - Mihail Genoiu, primarul Craiovei 

© Copyright 2008 - 2019 Lupa. Toate drepturile rezervate.