Cultură
Ştiinţa, şi ca business

Clubul din Bănie a anunţat pentru sezonul trecut un profit de aproape 800.000 de euro şi în vara aceasta a încasat deja 5 milioane de euro din transferuri

Primii trei ani au fost unii de investiţii la Universitatea Craiova. În jucători (ca transferuri şi salarii) în tot ce presupune organizarea unui club şi a echipei, în academie, etc. De un an şi jumătate, investiţiile au început să dea şi roade. Pe primul plan pentru suporteri sunt performanţele, iar Universitatea are deja doi ani la rând în care joacă în cupele europene şi anul acesta a terminat pe podium şi a adus primul trofeu în vitrină după 25 de ani. Pe lângă acestea, investitorii au anunţat că în stagiunea trecută nu au mai adus niciun ban „de acasă” în echipă, ba chiar au prezentat un profit de aproape 800.000 de euro. „Știința și-a propus de la renaștere să devină nu doar o forță a campionatului, ci și o echipă solidă din punct de vedere financiar. De aceea, am construit pas cu pas fără a risca viitorul echipei de dragul unei reușite de moment ce ulterior nu ar mai fi putut fi susținută financiar. Sunt multe exemple în fotbalul românesc de echipe ce și-au jucat soarta pe o singură carte și care au dispărut ulterior. Astăzi am reușit să construim un buget care să ne permită ca an de an să ne batem la trofee, la podiumul Ligii I și implicit la calificarea în Cupele Europene. Ne dorim ca în cel mai scurt timp să avem o nouă categorie de venituri și anume „venituri din participarea în grupele competițiilor europene” a precizat gruparea din Bănie.

Astfel, anul trecut, deşi a anunţat la începutul campionatului că bugetul va fi în jurul a 6 milioane de euro, acesta a ajuns în cele din urmă la aproape 8 milioane de euro, forţat de împrejurări. Numai că şi veniturile au fost pe măsură, ba chiar mai mari! Astfel, conform exerciţiului financiar făcut public de şefii clubului, încasările au fost de 8.675.000 de euro. Principala sursă de venituri este vânzarea de jucători, transferurile lui Ivan şi Vlad însemnând 3,5 milioane de euro. Apoi, din drepturile TV au venit 2,5 milioane de euro, partida cu AC Milan fiind un boom din acest punct de vedere, televiziunile din Italia fiind interesate de revenirea rossonerilor în cupele europene, mai ales după investiţiile făcute de „diavoli” în vara trecută. Parteneriatul cu noul sponsor principal, Betano, dar şi cele cu alte firme au completat bugetul clubului. Apoi, deschiderea stadionului „Ion Oblemenco” a fost o altă sursă importantă de bani: abonamente, bilete, vânzarea de produse promoţionale şi produse de fast-food şi băuturi.

În vara aceasta, Universitatea a vândut deja doi jucători, Băluţă şi Screciu, încasând 5 milioane de euro. De asemenea, drepturile TV şi cele publicitare ar mai trebui să aducă încă 4 milioane de euro în conturi, iar din bilete şi abonamente sunt preconizate a se încasa alte 2,5 milioane de euro, aşa încât veniturile sunt deja în creştere consistentă, spre 12 milioane de euro. Vor fi însă probabil şi cheltuieli pe măsură, o dată ridicată ştacheta. Vom vedea şi ce obiectiv va anunţa clubul şi achiziţiile care vor fi efectuate.

 

 

Jucătorii vânduţi de Universitatea într-un an şi jumătate

 

Bogdan Vătăjelu, la Sparta Praga – 1,3 milioane de euro

Andrei Ivan, la FC Krasnodar – 3 milioane de euro

Andrei Vlad, la FCSB – 500.000 de de euro

Vladimir Screciu, la Genk – 2 milioane de euro

Alex Băluţă, la Slavia Praga – 3 milioane de euro

 

Cheltuielile sezonului 2017/2018 la Universitatea Craiova

 

- Salariile – 3.300.000 euro

- Taxele și impozitele aferente salariilor – 850.000 euro

- Centrul de Copii și Juniori – 500.000 euro

- Cheltuielile curente (deplasări, cantonamente, chirii) – 1.150.000 euro

- Transfer jucători (include indemnizațiile de transfer, procente datorate cluburilor formatoare, contribuția de solidaritate, compensații de formare/promovare, comisioane agenți jucători etc.) – 2.100.000 euro

 

TOTAL: 7.900.000 EUR

 

Veniturile Universităţii Craiova în sezonul trecut:

 

- Drepturi TV, inclusiv aferente Cupei României și meciul cu AC Milan – 2.500.000 euro

- Publicitate – 1.025.000 euro

- Venituri din transferurile jucătorilor (*transferurile lui Alexandru Băluță și Vladimir Screciu intră în raportul sezonului 2018/2019) – 3.500.000 euro

- Bilete (inclusiv meciul cu AC Milan) – 1.650.000 euro

 

TOTAL: 8.675.000 euro

La ce ora se bea ceaiul de la ora 5?
Declaraţia zilei

"Este o dată pe care clubul a avansat-o, este dorința lor. Să nu uităm că au mai fost date, și cu 29, și cu 24, și cu 25, dar nu sunt o certitudine" - Mihail Genoiu, primarul Craiovei 

© Copyright 2008 - 2018 Lupa. Toate drepturile rezervate.