Învăţământ
Două proiecte europene la Școala Gimnazială “Gheorghe Țițeica” Craiova

Primul proiect, Eco-systems of Open Science Schooling - Making open science schooling a reality for secondary school students (,,Ecosisteme de știință - Transformarea școlii științifice deschise într-o  realitate pentru elevii de gimnaziu.”),  are misiunea de a contribui considerabil la implicarea elevilor noștri în învățarea științei și tehnologiei și de a realiza experimente cu privire la abordarea școlii deschise, de a stimula spiritul de inovație și implicarea elevilor cu vârste cuprinse între 12-14 ani.

Proiectul va aplica o metodologie cu privire la experimentul practic, astfel încât să putem răspunde la întrebarea: „Cum putem dezvolta interesul pentru școlarizarea științei deschise?” Toate activitățile vor funcționa prin realitățile și provocările societății locale și viața lor reală și vor folosiți resursele comunității locale. Activitățile vor fi împărtășite și dezbătute cu elevii, deoarece ei vor fi partea cea mai importantă și vor ajuta la crearea tuturor acestor activități. "Scopul general al proiectului este de a crea primele versiuni ale ecosistemelor locale / regionale ale școlarizării științelor deschise prin dialoguri intense cu comunitatea și resursele științifice relevante. Elevii vor analiza în cadrul proiectului diferitele resurse ale comunității / resurse științifice și vor crea o „hartă a resurselor școlare deschise. Printre potențialele resurse comunitare ar putea fi, de exemplu Termo Craiova - instituție vizitată de delegația școlii noastre în zilele premergătoare acestei întâlniri din cadrul proiectului. Bucuria noastră, a întregii echipe formate din elevi și cadre didactice -  a fost greu de descris în cuvinte atunci când, prin votul tuturor participanților la proiect, logo-ul creat de o elevă a școlii noastre a devenit logo-ul proiectului. Felicitari – dragilor nostri elevi, membrii ai echipei de proiect! " prof. Elena Cerasela Cremene – director,  Școala Gimnazială "Gheorghe Țițeica" Craiova.

Erasmus+ Programme, KA201 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT FOR SCHOOL EDUCATION, Perioada: 01 oct. 2020 – 30 sept. 2022, PROJECT NUMBER/ AGREEMENT NUMBER:  2020-1-NL01-KA201-064504 ( ID KA201-ICC3B5AC )

Project partners: Wittenborg University, Netherlands  (NL-Olanda) – coordonator , Ita-Suomen Yliopisto, Finland (FI-Finlanda), Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza, Poland (PL-Polonia), Pasvalio Levens pagrindine mokykla, Lithuania (LT-Lituania) , Scoala Gimnaziala Gheorghe Titeica Craiova, Romania (RO-România), Elazig Doga  Anadolu  Lisesi (Elazig Egitimcilik Tic.ve San. A.S), Turkey (TR-Turcia)  , Working with Europe/Treballant amb Europa Associació Spain (ES-Spania) 

„Suntem mândri să reprezentăm România în acest proiect!” prof. Elena Cerasela Cremene – director,  Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova.

Vă rugăm să comentați sigla câștigătoare a școlii dvs. - cum a fost conceptualizată - ce reprezintă sau întruchipează diferitele părți

„Floarea ne reprezintă învățând și crescând împreună prin știință.” Alessia, clasa a VI-a A

„Logo-ul reprezintă o floare, iar petalele sale reprezintă fiecare steag al țărilor care colaborează la acest proiect. Becul ne conectează planeta cu știința. Pe frunze pot fi găsite elemente științifice. ” Alexandra, clasa a VII-a B

Știți zicala: „O imagine înseamnă mai mult de 1.000 de cuvinte!” și credem că sigla creată de echipa noastră a reușit să condenseze toate informațiile esențiale legate de proiect: țările partenere - prin steaguri, ideea de unitate a ansamblului de elemente, frumusețe - pentru că orice floare este frumoasă, dar și știința, ca forță care generează dezvoltare. Pe frunzele florii sunt imagini care sugerează multe dintre descoperirile științifice sau instrumentele utilizate în explorarea naturii prin fizică, chimie și biologie. Veți vedea, printre altele, formula chimică a apei - lichidul indispensabil vieții pe Pământ, spirala ADN - codul de informații genetice al oricărui organism, racheta - simbolul dorinței de explorare și celebra ecuație scrisă de Albert Einstein care face legătura dintre substanță și energie.

Cum se simte echipa dvs. de elevi după ce ați știut că logo-ul lor a fost selectat?

„Când am aflat că sigla românească a câștigat, m-am simțit atât de fericită și de mândră. Munca noastră a fost recompensată și mă bucur de asta. ” Alessia, clasa a VI-a A

„Când am aflat că sigla noastră a câștigat, am fost mândră. Am muncit din greu la asta și sunt fericită pentru că munca noastră a fost recompensată. ” Sarah, clasa a VII-a B

„La fel cum am văzut sigla, mă întrebam dacă va apărea steagul României și când l-am văzut, am fost plin de bucurie. Floarea care apare reprezintă logo-ul principal al proiectului. Iar petalele reprezintă țările care participă. Iar restul structurii florii indică elementele principale ale științei. În mijloc există un bec care indică ideile de colaborare și lucru în echipă. ” Mihai, clasa a VII-a A

„Desigur, logo-ul nostru se referă la știință. Am fost foarte bucuroși să aflăm că sigla noastră a câștigat, deoarece acest câștig ne-a adus un mic avantaj în acest proiect și a îmbunătățit starea de spirit a echipei. Au existat multe idei de logo-uri și am fost plăcut surprinși să știm că a noastră va reprezenta acest proiect. Mulțumim echipei și celorlalți colegi de proiect pentru tot sprijinul și încurajările oferite până acum. ” Damaris, clasa a VII-a B

Science4girls - Making science attractive to female students through open science schooling focused on climate change (,,Ştiinţa pentru fete - Creşterea atracţiei științei pentru eleve prin școlarizarea științei deschise axată pe schimbările climatice")

Misiunea proiectului este de a oferi școlilor gimnaziale și profesorilor de științe îndrumări realiste și utile cu privire la modul de a crea OSS bazate pe schimbările climatice pentru elevele de 12-16 ani - pentru a le permite să creeze imagini noi și mult mai atractive ale știință și să încorporeze mai flexibil acele imagini în identitățile lor. Proiectul consideră că o astfel de îndrumare poate fi făcută atractivă și utilă numai dacă este creată în comun de fete. Pentru a asigura astfel de calități, rezultatele trebuie dezvoltate prin experimentare practică, fetele fiind inima creației. Pentru a putea co-crea ghidul, echipele fetelor trebuie să-și califice contribuțiile și să își dezvolte capacitatea de a se alimenta în rezultatele proiectului care vor avea loc în fazele majore ale proiectului: MISIUNI DE SCHIMBARE CLIMATICĂ. Încercările de câteva decenii de a face educația științifică și o viață închinată științei mai atractive pentru tinerele eleve nu au avut succes. Concluzia clară:nu este nimic în neregulă cu fetele, ci cu educația științifică din școala gimnazială. Prin urmare, o concluzie din ce în ce mai evidentă este că fetele nu ar trebui să se schimbe, educația științifică ar trebui. Fetele nu ar trebui să devină băieți ca să se angajeze în știință. Aceasta înseamnă că strategiile pentru a schimba mintea fetelor cu privire la știință trebuie să schimbe educația științifică și trebuie să fie suficient de puternice pentru a se integra în identitățile feminine ale fetelor adolescente.

„Participarea la acest proiect european reprezintă o bună ocazie de a implementa noţiunea de  cetăţenie europeană,  de a implica activ  cadrele didactice şi elevii şcolii în derularea activităţilor proiectului, care vor avea un puternic caracter educativ, aceasta ducând la sporirea transparenţei şi atrăgând atenţia în susţinerea tuturor factorilor implicaţi, direct sau indirect.” – prof. Nuţă Elena-Director adjunct al Şcolii Gimnaziale „Gheorghe Ţiţeica”, Craiova

„Acest proiect european este foarte interesant. În ultimii ani am început să simțim că temperaturile s-au schimbat. Cauzele acestor creșteri de temperatură sunt diverse. De exemplu, poluarea mediului înconjurător. Cu toții știm că poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care interferează cu sănătatea umană, calitatea vieții sau funcția naturală a ecosistemelor. Dacă poluăm, încet,încet vor apărea schimbările climatice. Schimbările climatice reprezintă o schimbare în distribuția statistică a modelelor meteorologice atunci când această schimbare durează o perioadă extinsă de timp( adică ,zeci de ani până la milioane de ani).

Acest proiect este bine-venit pentru noi, elevii dar și pentru profesorii noștri. Acesta trebuie să ne învețe să colaborăm pentru a putea sa combatem împreună aceste probleme.” - Sara, clasa a VII-a A

„Schimbările climatice sunt un subiect foarte important deoarece acestea reprezintă schimbări masive ce trebuie oprite. Pentru a reuși cu adevărat, este nevoie ca toți oamenii să contribuie intr-un fel sau altul. Oamenii trebuie să înțeleagă că schimbările de climă – în special încălzirea globală - sunt ceva ce le modifică viețile, ceva ce ar putea distruge lumea, mai devreme sau mai târziu. Acest proiect la nivel european este bazat pe schimbările climatice. Activităţile proiectului  au ca scop implicarea elevelor și a profesorilor din alte ţări în  încercarea de a face oamenii să înțeleagă gravitatea schimbărilor climatice și de a aduce mici schimbări la nivel local. Împreună putem reuşi să salvăm planeta și să o facem un loc mai bun!”- Raisa, clasa a VII-a C

Erasmus+ Programme: KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT FOR SCHOOL EDUCATION  , PROJECT NUMBER/ AGREEMENT NUMBER:  2020-1-SE01-KA201-077811 (ID KA201-888C1111), Perioada: 01 nov.  2020 – 31 oct. 2022 ( 24 luni)

Project partners: LINNEUNIVERSITET  Sweden (SE-Suedia) – coordonator , Ita-Suomen Yliopisto, Finland (FI-Finlanda), Universitate de Lisboa, Portugal (PT-Portugalia ), Pasvalio Levens pagrindine mokykla, Lithuania (LT-Lituania) , Scoala Gimnaziala Gheorghe Titeica Craiova, Romania (RO-România), Lacko Internationella Grundskola AB Sweden (SE-Suedia), Srednja Elektro-Racunalniska sola Maribor  Slovenia   (SI-Slovenia), Working with Europe/Treballant amb Europa Associació Spain (ES-Spania) , Institut de Vilafant Spain (ES-Spania)

 

 

 

           

 

Câţi ani are o persoana care isi serbeaza majoratul?
Declaraţia zilei
"Suntem datori, poate în acest an de grele încercări mai mult decât oricând, să ne întoarcem la valorile și principiile care îi luminau pe înaintașii noștri, acum mai bine de un secol" -- Cosmin Vasile, preşedinte CJ Dolj ...
© Copyright 2008 - 2021 Lupa. Toate drepturile rezervate.